Już od 1994 roku CLAAS ma w swojej ofercie ładowarki teleskopowe. Od 2019 roku maszyny są rozwijane i budowane we współpracy z firmą Liebherr. Sześć modeli o mocy 143 i 156 KM obejmuje obecnie zakres od 7,5 do 11,7 t masy roboczej, od 7 do prawie 9 m wysokości sztaplowania i 3200 do 6000 kg udźwigu.
Większe osiągi dzięki wyższej mocy silnika i systemowi VARIPOWER 2
Cała seria modeli SCORPION firmy CLAAS jest wyposażona w wydajne i mocne silniki czterocylindrowe Deutz. Na rok modelowy 2023 silnik Stage V o pojemności 3,6 l w modelach SCORPION 732, 736, 741 i 746 we współpracy z LIEBHERR został zoptymalizowany pod kątem większej wydajności i osiągów. Tym samym modele SCORPION 732, 736, 741 i 746 otrzymają po 50 Nm więcej momentu obrotowego i wzrost mocy do 142 KM. Kompaktowe silniki pozostają przy tym jak zwykle oszczędne w eksploatacji i utrzymaniu, charakteryzują się niskimi wymaganiami w zakresie konserwacji.
Od 2021 roku modele SCORPION 741, 736 i 732 pracują już z hydrostatycznym napędem jezdnym VARIPOWER 2, o konstrukcji znanej z sieczkarni CLAAS JAGUAR. Kompaktowa jednostka napędowa z wysoce wydajnym silnikiem bliźniaczym o wysokim momencie obrotowym zapewnia długą żywotność, jeszcze większą wydajność napędu i niższy poziom hałasu podczas przejazdów transportowych. Operator za pomocą kciuka może przy tym wybierać trzy zakresy prędkości jazdy: od 0 do 20 km/h, od 0 do 30 km/h i od 0 do 40 km/h. Standardowo prędkość maksymalna wynosi 40 km/h, ale opcjonalnie może zostać ograniczona do 30 lub 20 km/h. Odpowiednią prędkość końcową osiąga się przy zredukowanej, oszczędzającej paliwo, prędkości obrotowej silnika. Skuteczność hamowania wszystkich ładowarek SCORPION została dodatkowo zoptymalizowana przez nowe komponenty, takie jak zawór hamulcowy i pedał hamulca, a także przez nową konfigurację oprogramowania. Seryjnie dostępny jest automatyczny hamulec postojowy jako asystent hamowania podczas jazdy pod górę i w dół, który zapobiega staczaniu się maszyny.