Nawet 155 KM z systemem CPM
Z okazji wprowadzenia normy emisji spalin Stage V firma CLAAS wyposaża swoje ciągniki serii ARION 400 w szereg nowych poprawiających osiągi parametrów. Od teraz siedem modeli oferuje zakres mocy maksymalnej od 90 do 155 KM z CPM zgodnie z normą ECE R120. Nowy okręt flagowy serii, ciągnik ARION 470, osiąga tym samym maksymalną moc 155 KM i maksymalny moment obrotowy 631 Nm z CPM.
Czterocylindrowy silnik FPT o pojemności 4,5 litra pracuje we wszystkich modelach serii – od najmniejszego ARION 410 do najmocniejszego ARION 470 – i wykorzystuje najnowocześniejszą technologię czterozaworową oraz turbosprężarki z chłodzeniem powietrza doładowania. Od modelu ARION 430 turbosprężarki są wyposażone w zawór Wastegate. Spaliny są oczyszczane zgodnie z normą Stage V dzięki efektywnemu połączeniu technologii SCRoF (SCR on Filters) i katalizatora oksydacyjnego. Tym samym silniki pracują nie tylko czysto, ale również bardzo wydajnie, wykazując niskie zużycie oleju napędowego i AdBlue. Zbiornik paliwa wynoszący od 140 do 190 litrów wystarczy nawet na długie dni pracy, a zbiornik AdBlue o pojemności od 17 do 22 litrów trzeba uzupełniać maksymalnie przy co drugim tankowaniu oleju napędowego.
Wszystkie silniki charakteryzują się dużą łatwością serwisowania. Okres między wymianami oleju wynosi 600 godzin pracy. Dzięki cyklonowemu separatorowi wstępnemu, który usuwa już z zasysanego powietrza około 90 procent zanieczyszczeń, łatwo dostępny przed pakietem chłodnic filtr powietrza rzadko wymaga czyszczenia. W celu łatwego przedmuchania chłodnic istnieje możliwość ich otwarcia.
Wydajna przekładnia
Od modelu ARION 430 Klienci mają do wyboru dwie sprawdzone i bardzo wydajne przekładnie przełączane pod obciążeniem. Przekładnia QUADRISHIFT (montowana seryjnie w ARION 410 i ARION 420) oferuje 16 biegów do przodu i 16 do tyłu z podziałem na cztery zakresy po cztery biegi pod obciążeniem. Opcjonalna przekładnia HEXASHIFT z sześcioma biegami pod obciążeniem posiada 24 biegi do przodu i do tyłu. Dla obu wariantów przekładni dostępna jest opcja biegów pełzających do 150 m/h. Prędkość maksymalną 40 km/h HEXASHIFT osiąga przy 1840 obr/min.
Dzięki automatyce QUADRACTIV lub HEXACTIV obie przekładnie można ustawić w taki sposób, aby automatycznie zmieniały się tylko biegi pod obciążeniem (tryb polowy) albo też biegi pod obciążeniem i zakresy (tryb drogowy), przy czym przy zmianie zakresów zawsze wybrany zostaje odpowiedni bieg pod obciążeniem. Jednocześnie możliwe jest zaprogramowanie trzech trybów pracy przekładni (tryb w pełni automatyczny, tryb WOM, tryb użytkownika) odpowiednio do różnego rodzaju prac. Wymaga to wyposażenia ciągnika ARION 400 w CLAAS INFORMATION SYSTEM (CIS).
Zmiana kierunku jazdy poprzez rewerser REVERSHIFT odbywa się komfortowo przy użyciu dźwigni na konsoli kierownicy, a opcjonalnie także za pomocą dźwigni wielofunkcyjnej w prawym podłokietniku – to szczególnie praktyczne rozwiązanie w przypadku prac z ładowaczem czołowym. W CIS można łatwo i indywidualnie zaprogramować odpowiednie biegi do manewrów skręcenia podczas pracy z ładowaczem czołowym lub na uwrociach, a także dwa biegi startowe. Jeden przy ręcznej, drugi przy automatycznej zmianie przełożeń. Dodatkowo istnieje możliwość regulacji czułości rewersera w dziewięciu stopniach. Automatyka HEXACTIV umożliwia również zaprogramowanie prędkości tempomatu.
Dalszą poprawę komfortu zapewnia funkcja SMART STOP. Po wciśnięciu pedału hamulca aż do zatrzymania sprzęgło zostaje automatycznie rozłączone, a po jego puszczeniu na zaprogramowanym biegu dla ruszania automatycznie załączone.