Dzięki rurze wyładowczej 7XL zestaw z przyczepą przeładowczą podczas opróżniania kombajnu zbożowego może teraz jechać dokładnie w ostatnio używanym śladzie kombajnu zbożowego.
Bazując na dotychczas największej rurze wyładowczej 4XL firma CLAAS całkowicie na nowo skonstruowała 7XL i wyposażyła ją w składaną końcówkę. Końcówka ta ma długość 2,20 m i do transportu jest składana o 120 stopni z tyłu kombajnu zbożowego. Obsługa odbywa się przez znane już włączniki przy wielofunkcyjnej dźwigni CMOTION. Tutaj mechanizm bezpieczeństwa dba o to, aby końcówkę można było złożyć lub rozłożyć tylko wtedy, gdy rura wyładowcza jest całkowicie złożona.
Do tej pory technologia typu „Controlled Traffic“ praktykowana jest przede wszystkim na suchych terenach Australii. Ale także w Europie coraz więcej rolników się nią interesuje. Podstawowa zasada tej technologii przewiduje, że wszystkie pojazdy i maszyny będą stale wykorzystywać raz wyznaczone ślady. W połączeniu z bezorkową minimalną uprawą gruntu powinno to poprawić strukturę gleby i ochronę przed erozją oraz prowadzić do bardziej skutecznego wykorzystywania wód glebowych i mniejszego zapotrzebowania na siłę pociągową.